Alzheimer - kilka pytań

Przyczyny i objawy chorób wieku starczego. Dowiedz się, z czym możesz się spotkać w trakcie swojej pracy.

Alzheimer - kilka pytań

Postprzez Katarina » Pn, 21 lip 2014, 11:25

Witam.

Jestem początkująca opiekunką (w zawodzie od 1 roku). Wcześniej pracowałam w domu spokojnej starości, miałam pod sobą różne przypadki, ale byłam bardziej osobą pomagająca/asystująca, nie miałam pod sobą bezpośrednio podopiecznych. Mimo wszystko jakieś doświadczenie zdobyłam i daje radę :) Mam pod opieką babcie chorą na Alzheimera, u niej objawia się to przede wszystkim zanikime pamięci i apatią, zniechęceniem do wszystkiego. I tu moje pytanie - pracuuję z nią miesiąc i staram się jakoś pomóc, zachęcic do spacerów, rozweselic. Czaem mi się to udaje czasem nie. Ogólnie rodzinka i lekarz ją prowadzący są zadowoleni, mówia, że od około 2 tygodni babcia jest pogodniejsza i aktywniejsza. Ale chciałabym jesczze bardziej pomóc.

Czy możecie polecić jakieś ciekawe zajęcia/sposoby na zmotywowanie babci do aktywności? W internecie jest mnostwo artykułów o objawaw, przyczynach, itd. ale nie ma za duzo praktycznych rad co do konkretnych ćwiczeń z taka osoba.

Jeśli któraś z Was miała podobne doświadczenia i może cos pomoz to bede wdzieczna :)
Katarina

Re: Alzheimer - kilka pytań

Postprzez eve55 » Pn, 21 lip 2014, 12:21

Wiesz co, miałam podobny przypadek w mojej rodzinie. Nim zostałam opiekunką opiekowałam się swoją chorą mamą. W początkowym stadium właśnie była apatyczna, nerwowa, zapominała o wielu rzeczach i wtedy diagnozowali to jako demencja starczą. Kazali mi dużo czasu spędzać z mamą i dać jej do zrozumienia, że jest nam potrzebna. Proponować jakieś niewielkie zajęcia...np. zaopiekowanie się kotkiem, ćwiczyć pamięć, pytać co gdzie leży.